Балансиран избор

Сега, повече от всякога, вие бихте искали да знаете какво има в храната, която консумирате, така че да съумеете да планирате балансирана диета за вас и вашето семейство. Но това не е винаги така лесно, както звучи.

Етикетите на храната, понякога могат да бъдат объркващи. Много от вас ни казват, че е полезно да се знае само колко калории или колко белтъчини има във вашата храна, ако имате представа за количеството, което трябва да приемате всеки ден.

Така че, Nutritionist Steering Group – Екипът по насочване към правилното хранене (ЕНПХ) работи съвместно с Макдоналдс, за да разработи ясни и лесноразбираеми таблици за препоръчителен дневен хранителен прием (ПДХП), които сега ще откриете върху опаковките на Макдоналдс.

Екипът по насочване към правилното хранене (ЕНПХ) е група от независими експерти по хранене, които консултират Макдоналдс:

Д-р Петра Амброзиус
Анита Бийн
Серж Мишелс7

 

Запознайте се с таблицата за ПДХП

Таблиците са базирани на препоръките за много европейски страни и на Световната Здравна Организация.


Средностатистически ПДХП за възрастни

Базира се на стойностите за жена между 20 и 30 години, с ниско ниво на физическа активност (без спортни занимания, ходене - по-малко от 30 мин. на ден).


Средностатистически ПДХП за деца

Базира се на стойностите за 4-7 годишно момиче с нормална физическа активност (поне 1 час
физическа активност всеки ден)



Какво представляват тези хранителни вещества, защо се нуждаем от тях и как влияят върху нас и нашето тяло:

Калории

Измерват количеството енергия приемана с консумацията на храна и напитки и количеството изразходвана енергия чрез физическа активност.

Белтъчини

Осигуряват основния материал за тялото и са важни при възстановяване и изграждане на мускули, органи, костна система и кожа .

Мазнини

Допринасят за добрия вкус на храната, дават енергия и са част от всяка клетъчна структура в тялото. Осигуряват важните мастни киселини, които подпомагат абсорбирането на витамините А, D и Е. Не се препоръчва висок прием.

Въглехидрати

Осигуряват на мозъка и тялото необходимото гориво за дневната им активност. Включват захари (откриват се в плодовете, бисквитите, напитките) и скорбяла (открива се в картофите, хляба, макароните и ориза).

Сол

Малкото количество сол е от особена важност за баланса на течности в тялото. Солта е съставена от натрий и хлор. Не се препоръчва прекомерна употреба.

Алергени

Изчерпателна информация относно алергени е достъпна на гърба на хартиената подложка за храна в таблата, на която поднасяме вашата поръчка във всеки ресторант Макдоналдс. С доверие може да се обърнете и към член на нашия екип на място във всеки ресторант Макдоналдс за допълнителна информация.
Надяваме се, че тази нова информация ще ви помогне да правите по-информиран избор за това, което консумирате, така че да можете да се наслаждавате на любимите си Макдоналдс продукти, като част от вашата балансирана диета.